Principalul acționar al șantierului naval Mangalia a cerut falimentul

Principalul acționar al șantierului naval Mangalia a cerut falimentul
Publicat: 24/07/2015, 14:40
Actualizat: 24/07/2015, 20:07

Korea Development Bank (KDB), care deține o participație de 31,46% la Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering, consideră că lichidarea celor două divizii este inevitabilă, având în vedere pierderile operaționale ale grupului, de peste 3.000 de miliarde de woni (2,5 miliarde dolari), relatează portalul Korea IT Times.

Președintele grupului, Jung Seong-rip, a declarat anterior că Daewoo trebuie să restructureze toate subsidiarele care nu au legătură cu contrucția de nave.

KDB, principalul creditor al Daewoo, consideră însă că în restructurare trebuie inclus și șantierul naval din Mangalia.

„Daewoo Mangalia și DeWind sunt incapabile să funcționeze în continuare din cauza problemelor actuale ale grupului și trebuie lichidate. În procesul lichidării, incluzând injectarea de capital de lucru și actualizarea garanțiilor de împrumut, ar putea apărea o pierdere semnificativă”, a anunțat Korea Development Bank.

Un oficial al KDB a explicat că lucrurile vor fi mai clare după analizarea situației financiare.

„Chiar dacă lucrurile vor fi mai clare după analiza situației financiare, dacă să restructurăm diviziile din străinătate, se pare că lichidarea va fi singura soluție”, a spus oficialul.

Șantierul naval Daewoo-Mangalia Heavy Industries (DMHI), cel mai mare constructor de nave din România, controlat de grupul sud-coreean Daewoo și de statul român, a raportat pentru anul trecut pierderi record de 700 mil. lei, un nivel de aproape șapte ori mai mare față de 2013, arată datele de la Registrul Comerțului.

Daewoo-Mangalia Heavy Industries, o companie despre care fostul ministru al economiei Constantin Niță spunea în 2014 că are o importanță economică și socială esențială pentru România”, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 914 milioane de lei, în scădere cu 23% față de 2013, în timp ce numărul de salariați s-a menținut la un nivel relativ constant, respectiv 2.600 de oameni, potrivit Ziarului Financiar.

Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering deține din 1997 o participație de 50,99% la DMHI. Ceilalți acționari sunt Șantierul Naval 2 Mai Mangalia, aflat în propritatea Ministerului Economiei, cu o deținere de 48,99%, și trei investitori coreeni.

Pe lângă Daewoo Mangalia, grupul trebuie să rezolve și problema diviziei eoliene DeWind din Irving, Texas, care este nerentabilă.

Surse apropiate situației citate de Reuters anticipează că grupul va înregistra în trimestrul al doilea pierderi de peste 1.000 de miliarde de woni (862 milioane dolari).

Numele șantierului naval Daewoo Mangalia a apărut într-un caz de evaziune fiscală în care procurorii DIICOT Constanța au efectuat joi zeci de percheziții în șase județe și în București.

Potrivit DIICOT Constanța, 55 de percheziții domiciliare au fost făcute joi în județele Constanța, Tulcea, Galați, Brăila, Buzău, Botoșani și în municipiul București, la sediile unor societăți comerciale și la domiciliile unor persoane fizice, asociați sau administratori ai respectivelor societăți, într-o cauză penală vizând infracțiuni de constituire a unui grup infracțional organizat, evaziune fiscală și spălare de bani.

Din investigațiile desfășurate a reieșit că, în perioada 2012 – 2015, mai mulți cetățeni coreeni și români, prin intermediul unor societăți comerciale din România, deținute sau controlate de aceștia, au contractat diverse lucrări de la SC Daewoo Mangalia Heavy Industries SA, pe care apoi le-au subcontractat unor societăți-fantomă pentru a evita plata către bugetul consolidat al statului a TVA și a impozitului pe profit aferente lucrărilor realizate.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Încă un cablu de comunicații subacvatic a fost tăiat. Care sunt țările afectate
Meteorologii EaseWeather anunță o lună decembrie cum n-a mai fost, în București. Câte zile ninge
FOTO. Ce imagini! Apariția decoltată şi transparentă a celei mai frumoase jurnaliste sportive din lume
De ce tace Trump după ce Biden a decis ridicarea interdicției Ucrainei de a folosi...
Imagini sfâșietoare de la mormântul Andreei Cuciuc. Ce a apărut în cimitir, la câteva ore...
Cum arată în realitate misterioasa plajă neagră din Game of Thrones. A devenit unul dintre...
„Pentru prima dată în istorie”, Ucraina a lovit o instalație militară de pe teritoriul Rusiei...
Ce i-a grăbit sfârşitul lui Silviu Prigoană. Autopsia a confirmat o problemă cardiacă, dar apropiaţii...
Acești pensionari români vor primi pensii mărite la 6.720 lei, începând cu 1 ianuarie 2025
Cine este câştigătorul marelui premiu de la Loto 6 din 49. Norocosul şi-a ridicat premiul...
Igor Cuciuc își urlă neputința: Andreea, întoarce-te acasă! Durere sfâșietoare
Când intră alocațiile pe card în luna decembrie 2024: Suma de bani pe care copiii...
Avem testamentul lui Silviu Prigoană. Ce primesc Adriana Bahmuțeanu și celelalte foste soții
Rovinieta NU se mai plătește înaintea efectuării călătoriei. Legea a intrat în vigoare
Sprijinul Ungariei pentru Rusia atrage critici dure din partea Poloniei
Structura IMENSĂ găsită pe fața ASCUNSĂ a Lunii
Doliu la Casa Regală! Regina Camilla are inima frântă. Palatul Buckingham a făcut anunțul trist
Ciclonul Pauline lovește România cu forța unui uragan. Vânturi turbate, ninsori abundente 
Ce diagnostic a primit Florin Niță după accidentarea de la meciul România – Cipru. Portarul...
"Tata, nu!" Ultima discuție pe care Igor Cuciuc a avut-o cu Andreea, chiar înainte de...
VIDEO Daniela Iliescu este gravidă cu al doilea copil! Culiță Sterp și partenera lui au...
Cum s-a produs accidentul care i-a curmat viața balerinului Vladimir Shklyarov: „Este imposibil de înțeles”
BANCUL ZILEI. Soacra către ginerele BULĂ: -Ce-o fi văzut fata mea la tine?
Ce au descoperit cercetătorii după ce i-au învățat pe șobolani să conducă?